De krant van wakker Nederland, ofwel de Telegraaf, gooit het over een iets andere boeg. Niet zozeer qua vormgeving en inhoud van de fysieke en online editie van de krant, maar qua campagne. Onder het motto “Altijd vanuit het hart” wil de Telegraaf laten zien dat zij meer zijn dan enkel en alleen een krant die het nieuws brengt. De krant wil laten zien dat zij nieuws brengen vanuit betrokkenheid en doen dit door onder andere het lanceren van een nieuwe tv-commercial, getiteld “Altijd uit het hart”.

De boodschap is helder. Je kunt nieuws alleen op een geloofwaardige manier brengen als je betrokken bent bij de samenleving. De Telegraaf is een krant die wil laten zien dat zij in het centrum van onze wereld, onze samenleving staat en wil ons laten zien op welke wijze zij het nieuws binnenkrijgen/vergaren en hoe dit vervolgens gebracht wordt naar de lezers. Betrokken en bevlogen medewerkers en journalisten zijn hierbij een belangrijke schakel. Journalisten hebben dan ook de hoofdrol in de nieuwe campagne.

De Telegraaf gelooft, dat wanneer het nieuws gebracht wordt vanuit een passie voor het vak en vanuit oprechte interesse in de samenleving, de lezer hiervan profiteert. Nieuws wordt op deze manier meer dan nieuws en creëert een bepaalde betrokkenheid van de lezer. Het maakt hierbij niet uit of het nu gaat om de lezers van de fysieke Telegraaf of de lezers van de online editie van de krant.

Deze “lezers betrokkenheid” moet er toe leiden dat het merk Telegraaf een boost krijgt en moet resulteren in merkentrouw. Met andere woorden, meer mensen die ervoor kiezen om de Telegraaf te gaan lezen. Deze nieuwe campagne sluit aan bij de hedendaagse trend die personaliseren heet. Personaliseren leidt tot betrokkenheid, leidt tot merkentrouw, leidt tot hogere verkopen en ga zo maar door. Over een paar maanden weten we of de campagne “Altijd uit het hart” succesvol is geweest.

 

Rate this post